Els primers dies estava molt histèrica. No hi ha cosa pitjor per a mi que
sentir-me observada mentre estic treballant. No he superat que em mirin les
persones que em manen. A la tarda treballo en una feina que porto fent durant
ja no sé quants anys i ningú no em mira ni no res i vaig allà com qui va a fer
qualsevol altra cosa, com si fos casa meva, sé el que he de fer, ho faig, trec
la feina que s'ha de treure tot lo bé que puc i ja està.
A les pràctiques em va passar que em deixa la classe el professor al que li
toca fer classe en aquell moment. Ho sigui el tutor1 i el tutor2 em deixen la
seva classe per a que jo faci els meus tallers i estic sota la mirada d'ells.
Si dic alguna cosa que no els hi agrada a algun alumne em miren i em fan que no
amb el cap, si ve un alumne i el poso en un grup que no toca me'l posen en
l'altre i em diuen no perquè tal i qual. Si els hi agrada quan estic fent el
taller i vaig explicant també em somriuen i així. Estava bé, perquè tant un com
l'altre són força agradables però les tres primeres setmanes estava molt molt
histèrica. Em sembla que no vaig dormir cap nit sencera, si dormia sis hores ja
era molt.
També em sentia observada per els alumnes, els alumnes si no els hi fas cas
i no els mires mentre fas l'exposició et fan mala cara. Si estàs amb uns i amb els
altres no també es reboten. El primer taller va ser un complert caos. Vaig
tenir grup A, grup B i grup C un darrera l'altre. Només havia fet material per
al primer grup seguint la meva primera hipòtesis per ajudar als que van més
justets però vam utilitzar els apunts del primer grup per a totes tres classes
i em sembla que va ser el dia següent els vaig repartir entre els del primer
grup que era el que jo volia. Vaig enviar per correu electrònic alguns dels
apunts però al dia següent els alumnes no s'havien mirat el correu electrònic i
dic que la classe va ser un complert caos perquè tot i que no vaig fer uns
apunts i exercici massa complicats els alumnes tenien moltes dubtes i em vaig
passar tota l'estona dreta després de l'explicació ajudant a uns i als altres
amunt i avall.
Comparteixo els apunts
del escriptori de GoogleDrive:
L’activitat que els hi vaig posar va ser el que agafessin el currículum que
vaig fer de mostra i fessin un similar amb les seves dades.
Els alumnes van tenir problemes
de vocabulari, dels apunts els hi va costar entendre (ens costa a tots) el que
es la formació complementaria, quines coses van allà (estudis no reglats
cursos, cursets, s’entén que a ells els hi costa ja més tot i no tenen més
cursos d’angles o ocupacionals i els que tenen de vegades dubten si són reglats
o no reglats).
En el grup B ja vaig veure a alguns els
hi costa anar de l’exemple a les seves pròpies dades el fet de fer una
abstracció i comparar les dades i posar les seves necessiten ajuda.
En general, era normal que em diguessin que no recordaven quin telèfon
tenien o que no recordaven algunes dates això és normal. Inclús hagués estat
lògic que s’ho portessin a casa i al dia següent el presentessin complert.
D’altres alumnes tenen lletres il·legibles, no saben estructurar la
informació en una fulla, d’altres ho poden fer molt bé però em va fer cosa
perquè alguns s’avergonyien del que havien fet.
No entenen perquè els idiomes s’han de posar amb el nivell si el tenen
parlat i escrit i què és idioma nivell natiu.
Vaig decidir que per la següent activitat escriurien menys i els hi faria l’activitat
com més pautada. Vaig crear primer una espècie de test d’autoconeixement per la
segona activitat per a que poguessin passar
a entendre l’activitat sense tanta dificultat.
També va haver cert debat amb l’article del Victor Candel que vaig
portar impres que consta en la
Webliografia.
El currículum de mostra
que tenien que fer amb les seves dades es aquest:
EJEMPLO DE CURRÍCULUM
VITAE
CURRÍCULUM VITAE
DATOS PERSONALES
Juan García Rodríguez
Teléfono: 685273668
Domicilio: C/Escorial, 4 08024 Barcelona
e-mail: jgarc@hotmail.com
Fecha de Nacimiento: 13/06/2002
Discapacidad del 30% certificado ICASS
FORMACIÓN ACADÉMICA
2013 cursando Iniciación a Técnico Deportivo. Certificado CIATE.
(LEXIA.Barcelona)
FORMACIÓN COMPLEMENTARIA
2011 Curso de Ofimática (SOC-UOC. Barcelona)
EXPERIENCIA PROFESIONAL
2013 Actualmente realizando prácticas en el Club Náutico Masnou como
auxiliar de técnico deportivo.
IDIOMAS
Catalán: Hablado y escrito (nivel C).
Inglés: Hablado(nivel bajo) y escrito (nivel medio).
AFICIONES
Cine, danza, teatro, leer, pasear.
Formo parte desde hace 5 años del equipo de Waterpolo del Club Deportivo
Atlètic-Barceloneta.
Dintre del dossier hi ha
consells per a la confecció del currículum vitae:
En primer lugar le daremos título:
“Currículum Vitae” de “ nombre y apellidos de la persona”, o solamente
“Currículum Vitae”.
A
continuación, vamos a desarrollar las distintas partes que un Currículum Vitae
siempre debe tener, distribuidas de esta forma:
Datos
personales:
Nombre
y apellidos, lugar y fecha de nacimiento, estado civil, nacionalidad (si no es
española), dirección personal, número de teléfono de contacto, dirección de
correo electrónico, etc.
- Discapacidad: si tienes algún tipo de discapacidad reconocida puede ser conveniente
incluirlo porque- en España- las empresas de más de 50 trabajadores, en
principio, tienen la obligación de contratar a un 2% de sus trabajadores con
discapacidad
Formación
académica:
Formación
reglada realizada indicando fechas, centro, y lugar donde han sido realizados.
Otros
títulos y seminarios:
Formación
complementaria a la universitaria que mejora tu formación universitaria,
indicando las fechas, el Centro y el lugar donde fueron realizados.
Experiencia
profesional:
Experiencia
laboral. No olvidar señalar fechas, empresa dónde trabajaste y las funciones y
tareas llevadas a cabo.
En
caso de no poseer experiencia profesional, puedes incluir las prácticas
realizadas o los voluntariados que hayas podido desarrollar.
Idiomas:
Idiomas
que conoces y su nivel. Si has obtenido algún título reconocido (por ejemplo:
First Certificate, TOELF en inglés) que acredite tus conocimientos. Si has
realizado alguna estancia en el extranjero, indícalo especificando el centro,
localidad y las fechas correspondientes.
Informática
o Formación complementaria (dentro incluimos la Informática)
Otros
cursos realizados que puedan ser de interés para la empresa que te contrata.
Respecto a los conocimientos de informática: sistemas operativos, procesadores
de texto, hojas de cálculo, bases de datos, diseño gráfico, Internet y su nivel
(usuario, experto, etc).
Otros
datos de interés:
Carné
de conducir, disponibilidad, aficiones.
Pastor, M.S. ( 2004). Guía de las Empresas que Ofrecen Empleo 2004-2005. Madrid: Fundación Universidad y Empresa.
Curso de Técnico en Orientación Laboral (2012). Manual del alumno Vol. 2. Granada: Euroinnova Business School
Cápsula de el Currículum Vitae de Barcelona Activa:
www.mejorartucv.com
No hay comentarios:
Publicar un comentario