Per
a aquest taller he preparat els següents materials:
_Una sol·licitud
de feina a emplenar per Internet. He imprimit la d’una cadena de gimnasos que es diu Claror per a que vegin com es una sol·licitud,
aprenguin vocabulari, sortia la LISMI
(sí/no) (va donar cert debat amb un alumne que no sabia si tenia o no
minusvalia, d’altres els hi va interessar perquè sí ho tenien)
_Un petit
dossier de formació per a l’autoocupació en el que constaven un llistat de
centres esportius, diversos links de llocs per a enviar currículums
Va ser la primera vegada que vaig trobar-me amb
la professora de català i matemàtiques i vaig preguntar-li per els alumnes del
grup B perquè jo veia coses que no podien ser i em va explicar el nivell en el
que estaven algunes persones de la classe en lecto-escriptura i a partir d’aquí
vaig anar intentant fer més senzill el vocabulari de les activitats, no posar
coses que haguessin d’escriure molt, i més endavant els he anat sentant de
forma que els pugues ajudar una mica més encara que no em vaig fer realment a
la idea. Crec que tot el que sabia sobre persones amb coeficients intel·lectuals borderline era les entrevistes amb alguns pares que havia vist a
la televisió, i la pel·lícula Forrest Gump però tampoc era això el que tenia
davant.
També va ser quan se’m va dir que el grup A podia
fer perfectament les tasques encara que costa motivar-los per a que les facin.
Tal com diu el tutor 1: “no m’han de vendre la moto” però es que de vegades no
sé si és que em venen la moto, si estan desmotivats, si no hi ha prou
vocabulari, desprès hi ha persones amb dificultats en concret i hi ha d’altres
amb els que es molt fàcil treballar. La cosa amb el grup A és que el
tutor1 els hi ha de vendre ell les coses
per a que les facin i se li dona bé hi ha desmotivació, falta d’autoestima,
conformisme, inseguretat i desconfiança.
Vam treballar amb els materials i quan vam acabar
la classe vaig anar a ensenyar Linkedin
al tutor 1, que volia aprendre, ja que jo vaig decidir que com que no veia que
els alumnes llegissin massa i que estaven força enjogassats vaig pensar que
eren massa joves i Linkedin és de llegir molt igual que Twitter. Perquè si a
Linkedin no vas a llegir articles per a que vas. Vas a relacionar-te, a fer
Networking (conèixer persones que et poden connectar amb la teva nova feina,
nous contactes), i a participar en els grups i si tens bloc com jo i a més tens
Twitter, fas servir Linkedin per trobar articles de qualitat per a compartir a Twitter
que és el que jo faig. Sí que havia observat que els alumnes tenien Facebook i
vaig enfocar l’activitat cap a Facebook i els grups de recerca de feina que
existeixen allà.
Comparteixo els apunts en Google Drive:
No hay comentarios:
Publicar un comentario