jueves, 17 de abril de 2014

Què és el CIATE? Què és un velòdrom? On està la pista?



Què és el CIATE?(enllaç)

El CIATE el porten varies persones, tots homes. Els dos fundadors que són més grans, el meu tutor allà, que és més jovenet i desprès un cop per setmana els hi ve el Psicòleg a fer classes de Psicologia de l'esport i últimament coincideixo amb la professora de català i matemàtiques que també és Psicopedagoga i mestre d'educació especial.
A partir d'ara quan faci comentaris parlaré de tutor1 que és el meu tutor allà, tutor 2 que és un dels fundadors i professora o professor de...
Els grups que es fan a classe seran grup B: grup de menys autònoms (els porta el tutor 2), grup A: tenen més autonomia i els porta el tutor 1 i de vegades es fa un grup C.

Fins ara, la tria d’alumnes i grups l’han fet els tutors perquè jo desconeixia totalment les possibles dificultats de cada alumne, estem ja finalitzant curs. He estat una mica perduda en les coses que anava veient i ha hagut certa tensió quan he preguntat perquè no se m’ha donat cap fitxa o cap indicació, d’inici. Si preguntes per això sembla que vulguis els informes i que posaras etiqueta a l'alumne, però jo ja m'hagues conformat amb quatre indicacions perquè no saps el que tens davant, vas amb por de si et podran fer l'activitat o no.  Sóc una persona bastant organitzada i molt quadrada mentalment. Si fos professora, segur que tindria fitxa de cada alumne per començar a orientar l’adaptació de materials. Perquè la meva tutora fa això, fa el PI de tota la classe, i desprès el PI per cada alumne cadascun té necessitats diferents. També els hi dono la raó en que no puc abarcar tanta cosa i menys no tenint experiència. No se m'està fent fàcil adaptar els meus apunts de les formacions ocupacionals i els recursos que tinc d'altres blocs i del meu propi d'orientació laboral. Si una cosa no s'entèn la puc explicar d'una altra forma, si vull que em comptes d'una línea m'en facin tres els hi puc fer preguntes obertes per a que treguin més però si els hi dono massa pistes les activitats les acabem massa ràpid i costa molt i molt que facin debats alguns alumnes.

Al CIATE vaig quedar el dimarts següent per entrevistar-me amb el tutor1 però vaig acabar entrevistar-me amb el tutor2 perquè se n’havia hagut d’anar a una altra banda, estava a Gracia, en un casal d’avis. El CIATE és una mica imprevisible.
Explico l’entrevista perquè el tutor 2 em va explicar una mica el que es el CIATE, em va donar un tríptic per a que veies el que era i em va fer com una  primera demanda. Havien vist la planificació i ell estava interessat en que comences per el seu grup que és el de menys autònoms i que els agafes de dos en dos. Per tant, era la primera idea que jo vaig tenir. Vaig pensar el currículum no seran dos dies poden ser quatre. Aquesta visió que ell va tenir després m’ha anat semblant molt adient encara que no la he pogut fer perquè en el grup A que són com uns vuit tenen moltes dubtes i si estic per uns, els altres no em fan l’exercici i això em fa patir.

Durant l’entrevista li vaig dir que també era psicòloga i va tenir un detall amb mi. Com que havia de començar dimecres. Jo vaig dir que no podia començar fins la setmana següent, no tenia material preparat per fer el taller em va dir que podia anar a veure la classe del psicòleg dimecres.

Aquell dimecres vaig poder conèixer al meu tutor i vaig veure la classe que porta amb el tutor2, em sembla que era un d’aquells dies en que no tenim pista però sí classe, hi ha dies que no tenim cap de les dos coses ( estem en conveni amb la Generalitat però depenem de les necessitats del CEM La Marbella) i va donar als alumnes cartells per penjar per a unes zones marcades en uns mapes que confecciona el tutor 1. Em van presentar als alumnes i el tutor1 va haver de convèncer-los de que fessin els tallers d’orientació laboral. Els va espantar que també fos psicòloga a banda d’estudiant de Psicopedagogia.
A una de les alumnes li va entrar com un mal de cap, com si tingues febre, va dir que havia estat dos vegades amb psicopedagogues, sort que ara ha canviat tot i aquesta alumna ara és de les que xerra més en els meus tallers i li agraden, s’ho passa bé. També recordo un alumne del grup A que va dir com que jo no en sabia, que no sabria respondre a les seves preguntes sobre el currículum, però aquest també ha canviat respecte a mi, i em fa uns somriures molt macos però hi ha gent que no ha canviat respecte i hi ha una noia amb la que he desenvolupat una mena com de rivalitat, com si li prengués el seu lloc amb el grup A i respecte als tutors. Suposo que en part es perquè no tinc pinta d’ ”experta” que és el que ha anat venent el tutor1. A més tampoc aparento l’edat que tinc. Com que semblo molt més jove, el primer dia de tallers una alumna se’m va presentar perquè pensava que era una alumne nova. Ara quan ho recordo em parteixo de riure, li tinc carinyo amb aquesta alumna, és molt oberta, molt maca, cuida de la gent.

El cas es que els alumnes del grup A van demanar al tutor 1 que vingués dilluns i dijous a fer classe que era quan estaven ells i per això vaig canviar els dies que havia de venir a petició dels alumnes. Es bo perquè arribo a més alumnes però és dolent per al grup A perquè reben menys atenció per part meva.

Em va agradar força la classe del psicòleg, la seva entrega, i li vaig agrair que m’hi deixes anar a la seva classe i vam estar parlant perquè vaig pensar que em serviria per veure en quin nivell estaven els alumnes i com era el tarannà dintre el PQPI, al principi el professor demana els deures als alumnes, uns els tenen fets i d’altres no.
Li vaig preguntar com portava això de què fos un mateix nivell per a tots ja que hi ha grup A i grup B i em va dir que per qüestions de temps no es podia fer classe per uns i classe per els altres i que els hi feia la mateixa classe a tots i a uns els exigia més i als altres menys. I que si havia observat que havia de tenir un to de veu adequat per a que tots prenguessin atenció.
El que vaig pensar per als materials de la setmana que ve era que jo faria el mateix. Igual material per grup A, grup B però que portaria impresos els materials del currículum per al grup A per a que s’ho poguessin emportar a casa i treballar-ho (en això no em vaig equivocar molt perquè alguns d’ells ho treballen a casa amb la mare) per facilitar-los estar una mica més a prop del nivell desitjat.





No hay comentarios:

Publicar un comentario