Què és el CIATE?(enllaç)
El CIATE el porten varies persones, tots homes. Els dos fundadors que són més grans, el meu tutor allà, que és més jovenet i desprès un cop per setmana els hi ve el Psicòleg a fer classes de Psicologia de l'esport i últimament coincideixo amb la professora de català i matemàtiques que també és Psicopedagoga i mestre d'educació especial.
A partir d'ara quan faci comentaris parlaré de tutor1 que és el meu tutor allà, tutor 2 que és un dels fundadors i professora o professor de...
Els grups que es fan a classe seran grup B: grup de menys autònoms (els porta el tutor 2), grup A: tenen més autonomia i els porta el tutor 1 i de
vegades es fa un grup C.
Fins ara, la tria d’alumnes i grups l’han fet els tutors perquè jo
desconeixia totalment les possibles dificultats de cada alumne, estem ja
finalitzant curs. He estat una mica perduda en les coses que anava veient i ha
hagut certa tensió quan he preguntat perquè no se m’ha donat cap fitxa o cap
indicació, d’inici. Si preguntes per això sembla que vulguis els informes i que posaras etiqueta a l'alumne, però jo ja m'hagues conformat amb quatre indicacions perquè no saps el que tens davant, vas amb por de si et podran fer l'activitat o no. Sóc una persona bastant
organitzada i molt quadrada mentalment. Si fos professora, segur que tindria
fitxa de cada alumne per començar a orientar l’adaptació de materials. Perquè
la meva tutora fa això, fa el PI de tota la classe, i desprès el PI per cada
alumne cadascun té necessitats diferents. També els hi dono la raó en que no
puc abarcar tanta cosa i menys no tenint experiència. No se m'està fent fàcil adaptar els meus apunts de les formacions ocupacionals i els recursos que tinc d'altres blocs i del meu propi d'orientació laboral. Si una cosa no s'entèn la puc explicar d'una altra forma, si vull que em comptes d'una línea m'en facin tres els hi puc fer preguntes obertes per a que treguin més però si els hi dono massa pistes les activitats les acabem massa ràpid i costa molt i molt que facin debats alguns alumnes.
Al CIATE vaig quedar el dimarts següent per entrevistar-me amb el tutor1
però vaig acabar entrevistar-me amb el tutor2 perquè se n’havia hagut d’anar a
una altra banda, estava a Gracia, en un casal d’avis. El CIATE és una mica
imprevisible.
Explico l’entrevista perquè el tutor 2 em va explicar una mica el que es el
CIATE, em va donar un tríptic per a que veies el que era i em va fer com
una primera demanda. Havien vist la
planificació i ell estava interessat en que comences per el seu grup que és el
de menys autònoms i que els agafes de dos en dos. Per tant, era la primera idea
que jo vaig tenir. Vaig pensar el currículum no seran dos dies poden ser
quatre. Aquesta visió que ell va tenir després m’ha anat semblant molt adient
encara que no la he pogut fer perquè en el grup A que són com uns vuit tenen
moltes dubtes i si estic per uns, els altres no em fan l’exercici i això em fa
patir.
Durant l’entrevista li vaig dir que també era psicòloga i va tenir un
detall amb mi. Com que havia de començar dimecres. Jo vaig dir que no podia
començar fins la setmana següent, no tenia material preparat per fer el taller
em va dir que podia anar a veure la classe del psicòleg dimecres.
Aquell dimecres vaig poder conèixer al meu tutor i vaig veure la classe que
porta amb el tutor2, em sembla que era un d’aquells dies en que no tenim pista
però sí classe, hi ha dies que no tenim cap de les dos coses ( estem en conveni
amb la Generalitat però depenem de les necessitats del CEM La Marbella) i va
donar als alumnes cartells per penjar per a unes zones marcades en uns mapes
que confecciona el tutor 1. Em van presentar als alumnes i el tutor1 va haver
de convèncer-los de que fessin els tallers d’orientació laboral. Els va
espantar que també fos psicòloga a banda d’estudiant de Psicopedagogia.
A una de les alumnes li va entrar com un mal de cap, com si tingues febre,
va dir que havia estat dos vegades amb psicopedagogues, sort que ara ha canviat
tot i aquesta alumna ara és de les que xerra més en els meus tallers i li
agraden, s’ho passa bé. També recordo un alumne del grup A que va dir com que
jo no en sabia, que no sabria respondre a les seves preguntes sobre el
currículum, però aquest també ha canviat respecte a mi, i em fa uns somriures
molt macos però hi ha gent que no ha canviat respecte i hi ha una noia amb la
que he desenvolupat una mena com de rivalitat, com si li prengués el seu lloc
amb el grup A i respecte als tutors. Suposo que en part es perquè no tinc pinta
d’ ”experta” que és el que ha anat venent el tutor1. A més tampoc aparento l’edat
que tinc. Com que semblo molt més jove, el primer dia de tallers una alumna se’m
va presentar perquè pensava que era una alumne nova. Ara quan ho recordo em
parteixo de riure, li tinc carinyo amb aquesta alumna, és molt oberta, molt
maca, cuida de la gent.
El cas es que els alumnes del grup A van demanar al tutor 1 que vingués
dilluns i dijous a fer classe que era quan estaven ells i per això vaig canviar
els dies que havia de venir a petició dels alumnes. Es bo perquè arribo a més
alumnes però és dolent per al grup A perquè reben menys atenció per part meva.
Em va agradar força la classe del psicòleg, la seva entrega, i li vaig agrair
que m’hi deixes anar a la seva classe i vam estar parlant perquè vaig pensar
que em serviria per veure en quin nivell estaven els alumnes i com era el
tarannà dintre el PQPI, al principi el professor demana els deures als alumnes,
uns els tenen fets i d’altres no.
Li vaig preguntar com portava això de què fos un mateix nivell per a tots ja
que hi ha grup A i grup B i em va dir que per qüestions de temps no es podia fer
classe per uns i classe per els altres i que els hi feia la mateixa classe a
tots i a uns els exigia més i als altres menys. I que si havia observat que
havia de tenir un to de veu adequat per a que tots prenguessin atenció.
El que vaig pensar per als materials de la setmana que ve era que jo faria
el mateix. Igual material per grup A, grup B però que portaria impresos els
materials del currículum per al grup A per a que s’ho poguessin emportar a casa
i treballar-ho (en això no em vaig equivocar molt perquè alguns d’ells ho
treballen a casa amb la mare) per facilitar-los estar una mica més a prop del
nivell desitjat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario