A
finals del mes de febrer vaig anar a veure la meva tutora a l’escola LEXIA per
veure quines funcions podria fer durant les pràctiques, com podria ajudar, quan
podria anar, quant de temps durarien.
Quan
em vaig entrevistar amb el director em va fer l’efecte de què no tenien massa
espai per mi i per això vaig proposar en un primer moment d’anar durant tota la
setmana i acabar les pràctiques en tres
setmanes. Fa anys havia fet unes pràctiques en un centre de dia per malalts
mentals i havia gent per allà fent el Pràcticum i havia una noia que treballava
en una tenda i s’havia agafat tres setmanes de vacances i feia les 75 hores en
tres setmanes. Era la meva proposta. Un cop allà, i parlant amb la meva tutora
vaig veure que no ho tenien muntat així. Es una escola molt centrada en el
mestre: el psicòleg és mestre, la psicopedagoga també és mestre, tots són
tutors i em van oferir fer classes de TRF (tècniques de recerca de feina) com
una que estava fent un màster de la UOC que havia fet tot un curs donant classes
quatre hores dos dies per setmana o fer-lo allà, amb la classe de la tutora,
els tallers d’orientació laboral que volia fer. Vaig visitar les classes del
PQPI de cambrers i el d’administratiu que és el que porta la meva tutora i vaig
conèixer a alguns alumnes.
Quan
un imagina un lloc, sempre recorda les referències que té, jo imaginava una
classe enorme i recordava potser algun documental de la TV3 en el que feien uns
estudis similars i em vaig trobar amb una classe petita i tranquil·la, una
taula gran amb tot de coses per esmorcar, i la professora va entrar i va
elogiar als alumnes perquè havien fet el cafè. Després vaig conèixer alguns
alumnes de la meva tutora que estaven gravant dades d’una feina que els hi
havien donat per a que practiquessin, feina d’administratiu.
Em
van demanar que fes com una planificació del que volia fer i vam acordar que
aniria dos dies per setmana que eren dilluns i dimecres.
La
planificació que vaig enviar a la meva tutora per correu electrònic va ser
aquesta, que ha anat canviant segons la resposta dels alumnes, els materials que tenim, les idees que se m'han anat ocurrint de coses que no havia posat. No sé ni com va anar però la meva proposta va
anar a parar al Director i després em va trucar un dels tutors del CIATE.
DURADA: 75 h (4 hores cada dia a convenir, Dilluns i Dimecres)
Tallerista i Psicopedagoga : Eva Martínez
Telèfon: 685 273 375
POSSIBLES MÒDULS PER DESENVOLUPAR:
TALLER 1: El Currículum Vitae i la carta de presentació
Durada: 4 dies
Tipus de Currículum Vitae
Confecció del Currículum Vitae en Word
La Carta de Presentació (per a què serveix)
Creació d’una carta de presentació en Word
Introducció del Currículum Vitae a Infojobs i Laboris.net (aportació d’un llistat de webs de recerca de feina)
TALLER2: L’entrevista
Durada: 2 dies
L’entrevista
Tipus d’entrevista
Com afrontar una entrevista telefònica
Com són les entrevistes en grup
Simulació d’entrevistes a classe
Imatge personal per anar a l’entrevista
TALLER 3: Comunicació verbal i no verbal (aquest no sé si és massa complicat per a ells, si podria donar-los als que estan afectats per síndrome d’Asperger?)
Durada: 2 dies
Definició de Comunicació verbal i no verbal
Explicació de què volen dir els gestos en la comunicació no verbal
Explicació de la comunicació assertiva i pràctiques
Observacions entre alumnes
TALLER 4: Les xarxes socials i el món laboral (aquest no sé si el podem fer o no , o potser només fer Linkedin o ja veureu, com que s’ha d’estar molt pendent d’ells pressuposo que l’haurien d’autoritzar els pares)
Durada: 4 dies
Marca Personal
Com trobar feina a Google+, Linkedin, Twitter I Facebook
Pràctiques amb els alumnes
Introducció de perfils
TALLER 5: Blogger, creació d’un Blog (Aquest també suposo que necessitarà autorització dels pares)
Durada: 2 dies
El nostre blog personal en el nostre currículum vitae
Creació d’un bloc a Blogger
TALLER 6: Taller d’atenció telefònica i recepció (aquest taller pot ser per qualsevol dels dos grups per millorar la seva autonomia i agafar “soltura” quan parlen amb els clients i recullen dades)
Durada: 2 dies
Explicació dels diversos tipus de clients i com els has de parlar
Simulació de trucades i agafar dades per part dels alumnes
TALLER 7: Taller d’autoestima e intel·ligència emocional
Durada: 1 dia
Realització de diversos exercicis per millorar l’autoconeixement personal, i treballar la intel·ligència emocional
No hay comentarios:
Publicar un comentario