jueves, 17 de abril de 2014

Primers contactes amb alumnes, tutora, presentació i visites a les clases

A finals del mes de febrer vaig anar a veure la meva tutora a l’escola LEXIA per veure quines funcions podria fer durant les pràctiques, com podria ajudar, quan podria anar, quant de temps durarien.
Quan em vaig entrevistar amb el director em va fer l’efecte de què no tenien massa espai per mi i per això vaig proposar en un primer moment d’anar durant tota la setmana i acabar les pràctiques  en tres setmanes. Fa anys havia fet unes pràctiques en un centre de dia per malalts mentals i havia gent per allà fent el Pràcticum i havia una noia que treballava en una tenda i s’havia agafat tres setmanes de vacances i feia les 75 hores en tres setmanes. Era la meva proposta. Un cop allà, i parlant amb la meva tutora vaig veure que no ho tenien muntat així. Es una escola molt centrada en el mestre: el psicòleg és mestre, la psicopedagoga també és mestre, tots són tutors i em van oferir fer classes de TRF (tècniques de recerca de feina) com una que estava fent un màster de la UOC que havia fet tot un curs donant classes quatre hores dos dies per setmana o fer-lo allà, amb la classe de la tutora, els tallers d’orientació laboral que volia fer. Vaig visitar les classes del PQPI de cambrers i el d’administratiu que és el que porta la meva tutora i vaig conèixer a alguns alumnes.
Quan un imagina un lloc, sempre recorda les referències que té, jo imaginava una classe enorme i recordava potser algun documental de la TV3 en el que feien uns estudis similars i em vaig trobar amb una classe petita i tranquil·la, una taula gran amb tot de coses per esmorcar, i la professora va entrar i va elogiar als alumnes perquè havien fet el cafè. Després vaig conèixer alguns alumnes de la meva tutora que estaven gravant dades d’una feina que els hi havien donat per a que practiquessin, feina d’administratiu.
Em van demanar que fes com una planificació del que volia fer i vam acordar que aniria dos dies per setmana que eren dilluns i dimecres.
La planificació que vaig enviar a la meva tutora per correu electrònic va ser aquesta, que ha anat canviant segons la resposta dels alumnes, els materials que tenim, les idees que se m'han anat ocurrint de coses que no havia posat. No sé ni com va anar però la meva proposta va anar a parar al Director i després em va trucar un dels tutors del CIATE.

DATES: 5 de Març 2014 al 7 de Maig 2014 (el 7 de maig és orientatiu, he de saber quan feu festa, si a Setmana Santa tanqueu, etc)
DURADA: 75 h (4 hores cada dia a convenir, Dilluns i Dimecres)
Tallerista i Psicopedagoga : Eva Martínez
Telèfon: 685 273 375
POSSIBLES MÒDULS PER DESENVOLUPAR:

TALLER 1: El Currículum Vitae i la carta de presentació

Durada: 4 dies
Tipus de Currículum Vitae
Confecció del Currículum Vitae en Word
La Carta de Presentació (per a què serveix)
Creació d’una carta de presentació en Word
Introducció del Currículum Vitae a Infojobs i Laboris.net (aportació d’un llistat de webs de recerca de feina)

TALLER2: L’entrevista

Durada: 2 dies
L’entrevista
Tipus d’entrevista
Com afrontar una entrevista telefònica
Com són les entrevistes en grup
Simulació d’entrevistes a classe
Imatge personal per anar a l’entrevista

TALLER 3: Comunicació verbal i no verbal (aquest no sé si és massa complicat per a ells, si podria donar-los als que estan afectats per síndrome d’Asperger?)

Durada: 2 dies
Definició de Comunicació verbal i no verbal
Explicació de què volen dir els gestos en la comunicació no verbal
Explicació de la comunicació assertiva i pràctiques
Observacions entre alumnes

TALLER 4: Les xarxes socials i el món laboral (aquest no sé si el podem fer o no , o potser només fer Linkedin o ja veureu, com que s’ha d’estar molt pendent d’ells pressuposo que l’haurien d’autoritzar els pares)

Durada: 4 dies
Marca Personal
Com trobar feina a Google+, Linkedin, Twitter I Facebook
Pràctiques amb els alumnes
Introducció de perfils

TALLER 5: Blogger, creació d’un Blog (Aquest també suposo que necessitarà autorització dels pares)

Durada: 2 dies
El nostre blog personal en el nostre currículum vitae
Creació d’un bloc a Blogger

TALLER 6: Taller d’atenció telefònica i recepció (aquest taller pot ser per qualsevol dels dos grups per millorar la seva autonomia i agafar “soltura” quan parlen amb els clients i recullen dades)

Durada: 2 dies
Explicació dels diversos tipus de clients i com els has de parlar
Simulació de trucades i agafar dades per part dels alumnes

TALLER 7: Taller d’autoestima e intel·ligència emocional

Durada: 1 dia
Realització de diversos exercicis per millorar l’autoconeixement personal, i treballar la intel·ligència emocional




No hay comentarios:

Publicar un comentario