lunes, 2 de junio de 2014

Paper de la psicopedagoga en el centre i dificultats en l'inserció laboral dels alumnes

La meva tutora treballa a l'escola Lexia dintre del PQPI d'Aux. en activitats d'oficina i en serveis administratius coordinant les actuacions relacionades amb l'atenció dels estudiants d'acord amb les directrius marcades per el Director.
Tutoritza individualment als alumnes, i els hi fa un seguiment dintre de les seves pràctiques i coordina les seves pràctiques. 
La tutora cerca les empreses, s'entrevista amb els responsables de l'empresa, tria als alumnes, marquen les activitats que l'alumne pot fer i afavoreix les accions d'empleabilitat dels alumnes.
A banda d'aquestes tasques també orienta laboralment als alumnes i les seves famílies valorant les seves característiques personals, familiars i socials i proporciona llistats de llocs on l'alumne pugui seguir estudiant altres PQPI (no poden repetir), derivar a CET (tallers protegits, centres especials de treball) o al Projecte AURA (cursos d'inserció laboral per a afectats de síndrome de Down, fan tres anys i el requisit és que siguin quoficient borderline amb certa autonomia.

Tant el PQPI d'Aux. en activitats d'oficina i serveis administratius com el PQPI en el que jo he fet les pràctiques, que és d'esports, que podem dir CIATE (de fet un CIATE es un curs d'iniciació als esports que no té perquè ser un PQPI, hi ha diversos CIATE a diferents poblacions), tenen una clara finalitat d'inserció laboral.

Les dificultats d'inserció laboral dels alumnes venen marcades per:

_la inclusió social de persones amb discapacitat, els pocs llocs de treball ofertats per les empreses per a aquestes persones.

_la competència que tenen en aquestes feines rutinaries amb persones més qualificades (avui en dia no es difícil veure persones amb una carrera o dos que estan fent feines de baixa qualificació esperant la transició a un altre lloc de treball millor).

_Hi ha persones que no tenen reconeguda una discapacitat, però que formen part de l'educació especial i no tenen plena autonomia i no presuposen cap benefici per a l'empresa en la seva contractació.

_La falta d'experiència.

per altra banda els alumnes d'educació especial presenten en ocasions:

_Dependència dels pares que decideixen en totes les accions de les seves vides.
_Excessiva superprotecció per part dels pares.
_Desmotivació.
_Desconeixement de les institucions com ara el que és el SOC, el que és una OTG.
_Falta d'autonomia en la realització de les tasques de cerca de feina.

En quant als alumnes del CIATE que no són d'educació especial les dificultats d'inserció laboral poden venir donades per:

_Desmotivació.
_Falta d'experiència.
_Desconeixement de les eines de recerca de feina.
_Dificultats per automotivar-se i seguir un objectiu en el temps.


No hay comentarios:

Publicar un comentario